Teşvikiye Cad. Çevre Apt. No:35 Kat:1 Daire:1 Nişantaşı/İstanbul
0 (212) 291 53 18



Kapat
0212 291 53 18 bilgi@htagrup.com

Panik bozukluğu panik ataklarıyla kendini gösteren bir ruhsal sorundur. Genel nüfusta yaşam boyu yaygınlığı yüz kişide bir ila iki kadardır. Kadınlarda erkeklere oranla iki kat daha fazla görülür.
Panik atak beyindeki korkuyla ilgili bölgelerdeki hormonal bozulmaya bağlı olarak gelişen bir tablodur. Aşırı stres hormonlarının salgılanması söz konusu olduğundan vücutta hızlanma belirtileri ortaya çıkar.

Panikteki Hızlanma Belirtileri Nelerdir?

  • Kalp hızı artar çarpıntı ve taşikardi
  • Kan basıncı yükselme
  • Kaslarda aşırı kasılma
  • Solunumda hızlanma, nefes darlığı, hava açlığı
  • Deri ısısında düşme, soğuk terleme
  • Mide-barsak hareketleri hızlanmaya bağlı ishal ve aşırı gaz
  • İdrar yollarında hızlanma sonrası sık sık idrara çıkma
  • Göz açısı değişikliklerinden bulanık görme, başdönmesi

Ataklar hayatı İleri derecede Kısıtlar
Panik bozukluğunda panik ataklar beklenmedik zamanlarda ortaya çıkar. Bazen bu ataklar uykuda da gelebilir. Atakların sıklığı ve şiddeti değişkenlik gösterir. Atak sonrasında kişide yeni bir atak daha yaşayacağı kaygısı veya atak sırasında ortaya çıkan bedensel duyumlarla ilgili yoğun kaygı oluşur. Bundan dolayı kaçınmalar belirir. Tek başına evde kalmak istemezler, uzak yerlere gidemezler, bayılırım korkusuyla dışarı yalnız çıkamazlar ve kalabalık yerlere giremezler. İleri durumlarda işe ve okula gidemeyecek hale gelebilirler.

Kişiler Atak Esnasında Kalp Krizi Geçiriyor Sanırlar
Panik atak yaşayan birçok insan, bunun kalpleri ile ilgili bir hastalık olduğuna hatta kalp krizi yaşıyor olduklarına inanıp hastanelerin acil bölümlerine koşarlar. Yaşadığı şeyin panik atak olduğu söylendiğinde dahi atak esnasındaki korku o denli büyüktür ki panik atağı tekrar yaşayan kişi kendini acil servise gitmekten alıkoyamayabilir.

Panik Atağı Anjiyo bile yaptırır
Yapılan araştırmalar panik hastalarının %70’inin en az 9-10 defa acile başvurduğunu, anjiyo yapılan hastaların da %57’sinde panik bozukluğu tespit edildiğini ortaya koymuştur. Hastalar çoğu zaman yapılan ilk tetkiklerde herhangi bir sorunun saptanmamış olmasıyla da yetinmeyip daha ileri tetkik arayışları içine girerler. Tatmin olamazlar. Sorunun psikolojik olduğu anlaşılıp kişi bir psikiyatra yönlendirilene kadar hastaların çoğu beyin tomografisi, beyin MR’ı, kalp anjiografisi gibi son derece pahalı, zahmetli ve riskli tetkikler yaptırırlar.

Panik Tedavisi En Basit Ruhsal Sorunlardandır
Panik Bozukluğu psikiyatrinin en kolay tedavi edilebilen rahatsızlıklarındandır. İyi tedaviyle iyileşme şansı neredeyse yüzde 100’dür. İlaç tedavisi olmazsa olmazdır. Beraberinde tedavi sonrasında tekrarlamaların olmaması için psikoterapi başlanmalıdır. EMDR Panik Bozukluk tedavisinde oldukça kısa zamanda sonuç alınan bir yöntemdir. Bu yöntem sayesinde panik atağın tekrar nüksetmesi neredeyse sıfıra indirgenir. Buna ek olarak düzenli beslenmeli, nefes egzersizleri yapmalı, kafein, sigara, alkol ve uyuşturucu gibi paniği tetikleyen, hatta paniğe sebep olan maddelerden sakınılmalıdır.


PANİK ATAK

KALP KRİZİ

- Önce çarpıntı başlar
- Ağrı kalp üstünde, kısa süreli
- Eforla ağrı geçer
- Dinlenince artar
- Ağrı yayılmaz ve gelip geçicidir
- Çoğunlukla tansiyon yükselir

- Önce göğüste bir ağrı başlar
-Ağrı göğüsün ortasında ve süreklidir
- Hareket ve eforla ağrı artar
- Dinlenince azalır veya geçer
- Çeneye, boğaza, sırta ve mideye yayılabilir
- Çoğunlukla tansiyon düşer.

PANİK ATAK ESNASINDA NELER YAPILABİLİR?
Şu üç yaklaşım büyük ölçüde rahatlatıcı olacaktır:
- Solunum düzenlenmeli ve beden gevşetilmeli: Panik atak esnasında nefes sayısı artar, ama derinliği azalır. Yani kişi sık ve yüzeysel nefes alır. Bu atağa sebep olan mekanizmaları daha da şiddetlendirir. Ayrıca kaslarda aşırı kasılma, cilt ısısında düşme gibi belirtiler yaşanır. Eğer solunum hızını ve derinliğini ayarlayabilir ve kasları gevşetmeyi başarabilirsek panik atağı kontrol altına alabiliriz. O yüzden öncelikle az ama derin nefes almayı başarabilmeliyiz. Bununla birlikte kas gevşeme egzersizleri ve cildi ısıtmak da etkili olmaktadır.

- Panik atağın panik atak olduğunu bilmek en önemli ve rahatlatıcı etkendir: Panik atağın bedenin yanlış alarm olduğunu bilmek çok önemlidir. Bunu bir örnekle izah edelim. Bir binanın 30. katında olduğunuzu düşünün. Bir yangın alarmı duyulmuş olsun. İlk etapta vereceğiniz tepki korku ve endişedir. Ancak birazdan bunun yanlış bir yangın alarmı olduğu bilgisini alınca hemen rahatlarsınız. İşte panik atağın panik atak olduğunu bilmek, yani yanlış alarm olduğunu fark edebilmek tıpkı bu örnekteki gibi büyük bir rahatlatıcı etkiye sahiptir.

- Dikkati mümkün olduğu kadar bedenden uzaklaştırmaya çalışmalıdır

GSM: 0 (530) 545 54 64
E-posta: bilgi@adnancoban.com.tr
Telefon: 0(212) 291 53 18
Adres: Teşvikiye Cad. Çevre Apt. No:35
Kat:1 Daire:1 Nişantaşı/İstanbul